Wat vragen we van u als u naar de bibliotheek komt?

geplaatst in: Geen categorie | 0

Vanaf 15 mei is de bibliotheek weer open op de gebruikelijke tijden. We hebben maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat het inleveren en uitlenen van boeken veilig is voor u en voor alle medewerkers. De instructies zijn duidelijk zichtbaar in de bibliotheek. We vragen u vriendelijk of u zich hieraan wilt houden. Alleen dan kunnen en mogen we de bibliotheek geopend houden.

Dit zijn de instructies:

• Kom alleen naar de bibliotheek. Dus niet samen met uw man, vrouw, kind(eren) of wie dan ook.
  • Zorg ervoor dat u steeds 1,5 meter afstand houdt tot andere bezoekers en de vrijwilligers van de bibliotheek. Is de bibliotheek ‘vol’? Dan vragen we u vriendelijk om even in de hal te wachten.
  • De toegangsdeuren van de kerk staan open. De rechterdeur is gemarkeerd als ingang. Gebruik niet de linkerdeur, want die is in gebruik als uitgang.
  • Bij binnenkomst levert u eerst uw boeken en tijdschriften in. Daarvoor staat een tafel in de hal. De ingeleverde boeken en tijdschriften houden we apart. Pas na een week worden ze weer uitgeleend.
  • Na de inlevertafel staat een tafel met desinfecterend schuim, waarmee u uw handen kunt schoonmaken.
  • In de bibliotheek is een looprichting aangegeven. Loop dus niet kriskras door de bibliotheek.
  • De karren met boeken staan veel verder uit elkaar en er staan stoelen tussen, om ervoor te zorgen dat u 1,5 m afstand kunt houden. Daardoor staan de karren wel op een andere plaats dan u gewend bent. Vooralsnog is de indeling als volgt:
    • Peuter en kleuter (rood) staat in de hal
    • Jeugd 10-12 jaar (geel) staat aan de rechterkant van de zaal
    • Kinderen 6-9 jaar (bruin) staat in het midden van de zaal
    • Jeugd 13-15 jaar (oranje) staat links in de zaal
    • Theologie (grijs) en ethiek (groen) staan achter in de zaal, bij het raam
    • Zwart staat op de gebruikelijke plaats in de kasten aan de linkerkant
  • Bij het uitlenen van de boeken scant u zelf de barcodes van de boeken. Dit is heel eenvoudig. Uiteraard staat er een vrijwilliger bij om u te helpen.
  • Blijf (zeker als het druk is) zo kort mogelijk in de bibliotheek. Wilt u een praatje met iemand maken? Daar is buiten alle ruimte voor!
  • Hebt u verkoudheidsklachten? Of heeft een van uw huisgenoten verkoudheidsklachten met koorts en/of benauwdheid? Blijf dan thuis!
  • Het is voorlopig niet mogelijk om collectebonnen te kopen.
Reacties zijn gesloten.